Nederlandse Olympiërs hadden te weinig sponsorrechten op social media

Nieuws
12-08-2024
Maarten Vrolijk
Tijdens de Olympische Spelen viel het op dat ook privésponsors ruimte kregen om reclame te maken via deelnemende atleten. Toch zijn de rechten die atleten en sportbonden hiervoor hebben in Nederland beperkt, vooral op social media.

Dit stelt Maarten Vrolijk, jurist, gespecialiseerd in internationaal sportrecht en schrijver van boeken over sportrecht. Hij vermoedt dat de zaakwaarnemers van de atleten niet stevig genoeg zijn geweest in de onderhandelingen over de rechten. “Ze hebben wellicht teveel weggegeven, vooral als het gaat om social media”, zegt hij in de podcast ‘Jong Juridisch’.

[....]

Lees verder op: mr-online.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
VGZ
5.494 - 7.851
Medior, Senior
Arnhem
Wil jij op maatschappelijk niveau het verschil maken? Als Expert Inkoop/Contract management houd jij je bezig me de professionalisering van de functie van inkoop en/of contractmanagement. Met jouw hulp kunnen...
Top vacature
AethiQs
Marktconform
Medior
Haarlem, Rotterdam en Weert
Voor adviesbureau AethiQs, met vestigingen in Haarlem, Rotterdam en Weert, zoeken wij een breed inzetbare consultant met werkervaring in het arbeidsrecht en brede interesse in en kennis van governance-vraagstukken en...
Top vacature
EY
Marktconform
Medior
Rotterdam
EY zoekt een Legal Counsel Litigation Claims & Regulatory voor hun juridische afdeling in Nederland, verantwoordelijk voor aansprakelijkheidsrecht en toezichtswetgeving, met direct contact met bestuursleden en een focus op innovatie.
Top vacature
HVG Law
Max. 900
Student
Eindhoven
Wil jij werken in een plezierige en inspirerende werkomgeving met een open en informele cultuur op een kantoor naar jouw keuze? Bekijk onze vacature voor een student-stage en solliciteer direct!